Promocje

Promocje

Promocje od lat są znanym chwytem marketingowym stosowanym przez sprzedawców. Promocja polega na tym, że ubrania lub inne produkty, które zostały z poprzednich sezonów, są przeceniane. Zwykle promocje polegają na obniżeniu ceny o kilkadziesiąt procent, jednak nie oszukujmy się, te ubrania, które są poddane promocji i tak mają o wiele niższą wartość. Sprzedawcy muszą zrobić po prostu miejsce na nowy towar, dlatego próbują się pozbyć niesprzedanych ubrań z poprzedniej partii. Promocje występują zazwyczaj na koniec każdego z sezonów. Należy się ich spodziewać na koniec sezonu wiosennego, sezonu letniego i jesiennego, a także na koniec sezonu zimowego.

Ponadto dokładne daty zależą od poszczególnych sklepów. Różne marki w nieco innym czasie prezentują nowe kolekcje, dlatego trzeba uważnie śledzić kiedy są one przedstawiane i kiedy planuje się je wprowadzić do sklepów. Sprzedawcy obniżą ceny na niektóre produkty z poprzedniej partii towaru, aby zrobić miejsce na nową kolekcję, dlatego tydzień przed wprowadzeniem jej do sklepów warto się do nich wybrać. Często promocje są też oferowane stałym klientom. Coraz więcej sklepów daje swoim klientom kupony zniżkowe na nową kolekcję, jeśli wartość zakupów przekroczy ustaloną wysokość. Kupony zniżkowe są przeznaczone wyłącznie na ubrania, które nie są przecenione, zatem nie można łączyć ich z innymi promocjami. Ponadto warto pamiętać, że jeśli już posiadamy kupon, to lepiej zrobić zakupy nieco większe niż zazwyczaj, bo będzie to dla nas bardziej opłacalne. Nie chodzi o to, aby kupić zupełnie niepotrzebne rzeczy, lecz o to, aby wzbogacić naszą garderobę mniejszym kosztem.

Można tak zrobić, jeśli kupon zniżkowy obniża wartość każdego produktu o kilkanaście procent. Ponadto niektóre sklepy oferują stałym klientom specjalne karty. Klienci robiąc zakupy otrzymują punkty naliczane na karty według określonego systemu. Punkty można zamieniać na pieniądze, wówczas przy kolejnych zakupach zapłaci się mniej. Rzecz jasna są reguły według których takie punkty są zamieniane, na przykład takich produktów kupionych za zamieniane produkty nie można zwracać i inne tym podobne zasady.